tesetturpantolon

Peygamber Efendimiz (sas) ne diyor:

Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) buyurdular ki: “Şurası muhakkak ki, haramlar apaçık bellidir, helaller de apaçık bellidir. Bu ikisi arasında (haram veya helal olduğu) şüpheli olanlar vardır. İnsanlardan çoğu bunları bilmez. Bu durumda, kim şüpheli şeylerden kaçınırsa, dinini de, ırzını da tebrie etmiş olur. Kim de şüpheli şeylere düşerse harama düşmüş olur, tıpkı koruluğun etrafında sürüsünü otlatan çoban gibi ki, her an koruluğa düşebilecek durumdadır. Haberiniz olsun, her melikin bir koruluğu vardır, Allah’ın koruluğu da haramlarıdır. Haberiniz olsun, cesette bir et parçası var ki, eğer o sağlıklı olursa cesedin tamamı sağlıklı olur, eğer o bozulursa, cesedin tamamı bozulur. Haberiniz olsun bu et parçası kalptir.”

Asıl konumuz olan Pantolon mevzusuna gelince

Hangi erkek bol da olsa etek giydi ki.
Çünkü etek kadın kıyafeti, Ama kadınlar erkek giysisi olan pantolonu giyiyor. Pantolonu cazibe için rahatlık için giyenler olduğu gibi, caiz gören bazı ılımlı hocalarda var.

BUYRUN AŞAĞIDA AÇIKLADIK:

PANTOLON GİYMENİN NEDENLERİ:

1-Kafasını kapatıp %90 oranında Türkiye’de pantolon giyenlerin oranı fazlalaştı ve üzerine bir şey giymeden pantolon giyenler %70
2-Gösteriş için güzel görünmek için dikkat çekmek için giyinmenin oranı da hayli fazladır.
3-Rahatlık oluyor diye İslam’ı kendi kafasına göre şekillendirenlerde yok değil, pantolon giymek İslam’da var diyebiliyor. Kaynak belirtmeden oysa asrısaadette pantolon diye bir şey yoktur. Pantolon batı kültüründen İslamiyet’e girmiştir.
4-Bunu moda haline getirip podyumlarda boy gösterenler ve onlara uyanlar da hayli fazla modacılar pantolonu İslam’ın bir kuralıymış gibi lense edip kadınlara sunuyorlar…
5-Tesettürü esneterek pantolon giymek günah değil bence diyenler de hayli fazla.  (Müslümanın kafasını bulandıranların oyunudur bu, bir nevi TV’de ki açıklığı cazip göstermek istiyorlar)
6-Falancanın kızı pantolon giyiyor ben niye giymeyim diyenler. İslam’ın emirlerini falancaya göre oluşturanlar. İslam ne der diye değil, çevre ne der diye pantolon giyenler de var.
7-İslamı okumadan başını bilinçsiz kapatmak tesettürün ne anlama geldiğini bilmemek en başta gelen nedenlerden birisidir.
8-Pantolonu İslam’ın bir parçası gibi İslam’da varmış gibi göstermek(dine sonradan giren şeyler bidattir.)
9-Erkek kıyafetidir(benzemek niyeti olmasa da giymemek gerekir.)
10-hiçbir erkek etekle gezmezken kadınların pantolonla gezmeleri erkeklere benzemektir, erkeğe bol da olsa etek giyip gezdirilemeyeceği gibi kadınında pantolon giyip gezmesi ne kadar doğrudur…

Kadınlar kendilerince pantolonu cazip göstermek istiyorlar.
Bu konuda bir sürü madde sıralayabiliriz.

Araf suresi, 7/179:
“Andolsun ki, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Onların kalpleri vardır, fakat onunla gerçeği anlamazlar. Gözleri vardır, fakat onlarla görmezler. Kulakları vardır, fakat onlarla işitmezler. İşte bunlar hayvanlar gibidirler. Hatta daha da aşağıdırlar. Bunlar da gafillerin ta kendileridir.”

Şimdi buradaki görmeyenler duymayanlar kimlerdir. Bu ayetin kudretini hissediyorum da kemiklerim bile tir tir titriyor. Bu hayvandan aşağı olma durumu en kötü şey olsa gerek.
Biz duymayanlardan görmeyenlerden olmayalım. Araştıralım öğrenelim

Müslüman kardeşlerim nefis hep günahı güzel gösterir İslami tesettür gösterişsiz olmalı efendimiz hiç podyumlarda manken gezdirip böyle giyineceksiniz dememiştir.

Tesettürü moda gösterenlerin, İslam’ı kullanarak yaptıkları tek şey Müslüman genç kızlarını hedef almak ve aileyi özendirmek, İslam’ı bir özenti şekline dönüştürmek, İslam tesettürünü unutturup yerine bambaşka şeyler yerleştirmek, batı tarzı kılık kıyafetleri Müslüman adetiymiş gibi topluma lense etmek için uğraş veriliyor gözlerinizi açıp bunu görmelisiniz.
Biraz düşünün ve kılık kıyafetimize bir bakın geçmişten günümüze nasıl değiştiğini görebilirsiniz. Düşündüğünüz zaman tesettürün edep, hayâ duyguları yıpratılmak istenmekte, İslam’dan koparılmaktadır. Bu nedenle de gerçek tesettürü öğrenmek isteyenlerin sayısı azalmıştır..

Peygamber efendimiz, sevgililer sevgilisi sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor.

(Ahir zamanda ümmetimin kadınları vücutlarını gösterecek elbiseler giyecekler, saçlarını da deve hörgücüne benzetecek şekilde topuz yapacaklardır. Onlar lanetliktir.) [İbni Hibban]

“Ümmetimin son dönemlerinde giyimli fakat çıplak bir takım kadınlar olacak, bunların başlarının üstü deve hörgücü gibi bulunacaktır. Onlar cennete giremez, cennetin kokusunu bile alamazlar.” (Ebu Davud Libas 125, Cennet 52)

Resulullah (Aleyhissalatuvesselam )”Ateş ehlinden iki sınıf vardır, henüz onları görmedim: Yanlarında sığır kuyruğu gibi bir şeyler taşıyıp onu insanlara vuran insanlar; giyinmiş, çıplak kadınlar ki bunlar Allah´a taatten dışarı çıkmışlardır Bunlar, başkalarını da baştan çıkarırlar Başları deve hörgücü gibidir Bu kadınlar cennete girmek şöyle dursun, kokusunu dahi almazlar Hâlbuki onun kokusu şu şu kadar uzak mesafeden duyulur” buyurdular”
[Müslim, Cennet 53, (2857), 52, (2128)]

(Bir kadın, güzel kokular sürünüp, [kürk ve deri veya rengârenk dikkat çeken kumaş vs. gibi] göz alıcı güzel elbiseler giyerek, bir toplumun önünden geçerse, o kadın zina işlemiş gibi günaha girer.) [İbni Hibban]

(Herkes baksın diye [süslü] elbise giyen, onu çıkartıp atıncaya kadar, Allahü teâlânın rahmetinden uzak olur.) [Taberani]

“Kim dünyada şöhret için (MODA ÖZENTİ)elbise giyerse, Allah ona Kıyamet gününde zillet elbisesi giydirir Sonra da onu cehennemin alevli ateşlerinde yakar”
(Ebû Dâvud, Libas 5, h No: 4029, 4030)

(Şöhret elbisesinden maksat, başkalarına câzip görünmek ve fors satmak için giyilen elbisedir.
(Şevkânî, Neylü’l-Evtâr, c 2, s 94)

Bu hadisi şerifler Peygamber efendimizin bir mucizesidir.

Kuranı kerimde Allah’ın resulünü dinlememiz bildiriliyor: Yani onun her söylediği söz Kuranın bir parçasıdır.

“Rasûl size ne getirdiyse-verdiyse onu alın, sizi neden nehyetti-yasakladı ise ondan da hemen sakının-vazgeçin” buyurmuştur. (Haşr suresi, 59/7)

İbn-i Abdulber radiyallahu anh Peygamber efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem)’in bizzat sohbetinde bulunmuş bir sahabe olarak bu hadis hakkında şöyle demiştir:

“Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-, bu hadiste vücudu örtmeyen, aksine teni gösteren ince elbiseler giyen, bundan dolayı isim olarak giyinmiş olan, fakat gerçekte çıplak olan kadınları kastetmek istemiştir.”
(Suyûtî; “Tenvîru’l-Havâlik”; c: 3, s: 103)

Pantolon tunik gibi dizden aşağısı açık şeylerle giyilmez kadın her şeyi ile erkekten farklı olmalıdır kadın her konuda kadın olmalıdır.

Erkeğe benzemek olan her şeyden kaçınması gerekir..

Kur’an-ı kerimde de mealen,

Bismillahirrahmanirrahim
(Dinlerini oyuncak ve eğlence edinen kimseleri bırak) buyurulmaktadır. (Enam 70)

Resulullah (SALLUALEYHİVESELLEM) buyurduki ;

” Öyle bir zaman gelecek ki o zamanda Allah’ın kitabı hayattan uzaklaştırılacak ve benim sünnetim öldürülecek! İşte o zamanda bir zümre oluşacak ve onların bir tanesinin sevabı sizden 40 kişinin sevabına bedel ve bir şehidi sizden 40 şehide bedel olacak !

– Ya Resulullah onlar kimdir ? diye soran Ashaba, Resulullah’ın cevabı şöyle olur ;

” Onlar öyle insanlar ki, Allah’ın kitabını tekrar hakim kılmaya çalışacaklar ve benim sünnetimi tekrar diriltip onu yaşatmaya,anlatmaya,yaşamaya uğraşacaklar ve onların bu konuda hiçbir yardımcıları yoktur. Halbuki size en büyük yardımcı benim. Onların ne dostları nede düşmanları Allah’ın dinini hakim kılmalarına engel olamayacaktır. Sizler benim Ashabım onlar ise sevgililerimdir, YAŞASIN O GARİPLER ”

Dinde kolaylık ve pantolon giymek

(Allah size güçlük yüklememiştir) âyet-i kerimesine göre, kolaylık olacağı için, kadınların pantolon giymesinin caiz olacağı anlaşılmıyor mu?

Sizin ve bizim gibilerin bir âyet-i kerimeye mana vermeleri caiz değildir. Kadının pantolon giymemesinin güçlükle ne ilgisi vardır? Benzemek niyeti olmasa da, erkeğin boynuna kolye, koluna bilezik ve kulağına küpe takması kadınlara benzemek olur ve caiz değildir. Kadının da, benzemek niyeti olmadan da, pantolon giymesi caiz olmaz.

(Dinde kolaylık vardır) diyerek bilerek veya bilmeyerek dinde yenilik yapmaya çalışanlar çıkıyor. Dinimizde ifrat ve tefritin yani aşırılığın yeri yoktur. Dinimiz orta yolda olmayı emreder. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(İşlerin hayırlısı vasat olanıdır.) [Beyheki]

[Vasat, ifrat ve tefritten uzak orta yol demektir. İfrat, normalden fazla, tefrit, normalden az demektir. Mesela çok uyumak ifrat, çok az uyumak tefrittir.]

İfrata kaçarak gücünün yetmediği şekilde ibadet etmeye çalışmak, mesela geceleri hiç uyumadan namaz kılmak, gündüzleri hep oruç tutmak, hanımından uzak kalmak, et, süt, tatlı gibi şeyleri hiç yememek, iyi Müslüman olmak demek değildir.

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Kolay bir din ile gönderildim. Dinimizde ruhbanlık yoktur. Et yiyin, hanımlarınızla mübaşeret edin! [Nafile] oruç da tutun! Tutmadığınız günler de olsun! [Nafile] namaz da kılın! Uyuyun da. Ben bunlarla emrolundum.) [Taberani]

(Din kolaylıktır. Dinde aşırı gideni din mağlup eder.) [Nesai]

Şu halde yiyip içmeden, uyumadan ibadet etmek zordur.

Günümüzde ifrata kaçanlar azdır veya hiç yoktur. Fakat tefrite gidenler çoktur. (Dinde kolaylık var) veya (Kolayını yapıyorum) diyerek dini bozmaya çalışanlar çoktur.

Birkaç misal:

Ayaklara mest giyiliyor, üstüne mesh ediliyor diyerek tırnaklara oje sürüp, üstüne mesh etmek caiz olmaz. Yahut bugünkü naylon çoraplara mesh etmek caiz olmaz. Çoraba mesh etmek kolaylık ise de, dinin emri değişmiş olur, ibadet sahih olmaz.

Su bulunmadığı zaman teyemmüm etmek farzdır. Fakat dinde reformcuların dediği gibi, sular kesilince hemen teyemmüm edin demek, dinde kolaylık değil, dini değiştirmektir. Ramazan yaza gelince tutmayıp, kışa tehir etmek de dini değiştirmek olur.

(Dinde kolaylık var) diyerek namazları vaktinde kılmayıp, hepsini gece yatarken kılmak da dini değiştirmek olur. (Dinde zorluk yoktur, kolaylık vardır) demek, (Dinimizin verdiği ruhsatlardan faydalanın) demektir. Yoksa (Herkes hoşuna giden şeyleri yapsın, hoşlanmadığı şeyleri yapmasın, ibadetleri keyfine göre değiştirsin, erkek kadın elbisesi giysin, kadın erkek elbisesi giysin) demek değildir. Dinde ufak bir değişiklik yapmaya hiç kimsenin yetkisi yoktur.

Kur’an-ı kerimde de mealen, (Dinlerini oyuncak ve eğlence edinen kimseleri bırak) buyurulmaktadır. (Enam 70)

Bayanların bayan pantolonu giymesi haram mıdır? Sorusu kafamızda dönüp duruyor o halde peygamber efendimizin buyurduklarına bakalım..

Peygamber efendimiz buyuruyor ki:

(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!) [Hakim]

(Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir.) [İ.Ahmed]

(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]

(Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere Allah lanet etsin!) [Taberani]
(Kendini erkeğe benzeten kadın Cennete girmez.) [Taberani]

Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) kadın elbisesini giyen erkeğe ve erkek elbisesini giyen kadına lanet etti.
Ravi : Hazreti Ebu Hüreyre radıyallahu anh
Kaynak :Ebu Davud, Libas 31, (4098)

Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’a el ve ayaklarına kına yakmış bir muhannes getirdiler. “Bunu niye getirdiniz, nesi var?” diye sordu. Kendisine: “Kendisini kadınlara benzetmiştir!” dediler. Bunun üzerine Efendimiz emretti ve Naki’ nam mevkiye sürgün edildi. “Ey Allah’ın Resulü, onu öldürmeyelim mi?” diye soranlar olmuştu ki: “Hayır!” dedi, “ben namaz kılanları öldürmekten men edildim.”
Ravi : Hazreti Ebu Hüreyre
Kaynak :Ebu Davud, Edeb 61, (4928)

Peygamber efendimiz, erkek kılığına girip mızrak kuşanmış bir kadını görünce, (Erkeğe benzemeye çalışan kadına, kadına benzemeye çalışan erkeğe lanet olsun) buyurdu. El ve ayaklarını kınalayıp kadınlara benzemeye çalışan birini sürgüne gönderdi. (Taberani, Ebu Davud)

(Kaşlarını cımbız veya başka bir âletle alanlar, yüzlerine güzellik vermek için yanaklarını çizerek, Allah’ın kendilerine verdiği şekli değiştirenler lânetlenmiştir.) [BUHARİ]

Hazreti Aişe (radıyallahuanha)’ye: “Kadın (erkeğe mahsus) ayakkabı giyer mi?” diye sorulmuştu: “Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) kadınlardan erkekleşenlere lanet etti!” diye cevap verdi.
Ravi :İbnu Ebi Müleyke
Kaynak :Ebu Davud, Libas 31, (4099)

Benzemek niyeti olmasa da, erkeğin boynuna kolye, koluna bilezik ve kulağına küpe takması kadınlara benzemek olur ve caiz değildir. Kadının da, benzemek niyeti olmadan da, pantolon giymesi caiz olmaz. Pantolon erkek kıyafetidir.

Seadet-i Ebediyye kitabında diyor ki:

(Tergib-üs-salât’daki hadis-i şerifte, (Örtülü olan çıplaklara ve erkek gibi giyinen kadınlara ve kadın gibi giyinen, süslenen erkeklere lanet olsun) buyuruluyor. Hele dar pantolon, erkeklere de caiz değildir. Çünkü kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Bundan başka, kadınların pantolon giymeleri eskiden de, şimdi de İslam âdeti değildir. Dinsizlerden, İslam tesettürünü bilmeyenlerden gelmektedir. Haramlar yayılsa, yerleşseler de, İslam âdeti olamazlar. Kâfirlere benzeyenin, onlardan olacağı, hadis-i şerifte bildirilmiştir. Pantolon, manto altına giyilebilir ise de, mantonun pantolon yokmuş gibi dizleri örtmesi lazımdır.)

Hadis-i şerifte örtülü olan çıplak ifadesi geçiyor. Tayt giyenler örtülü müdür? İçindeki çamaşır belli oluyor. Kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Pantolon da öyledir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:

(Avret yerlerini açanlara ve başkasının avret yerine bakanlara, Allah lanet etsin!) [Beyheki]

“Tesettür konusunda önce ne kadarını yapabiliyorsan ondan başla. Sonra da daha iyisini zamanla yaparsın. İşe en mükemmelinden başlamak gerekmez. Kadınlar pantolon giyemez diye bir hüküm yoktur. Kadınlar, arka kabalarını teşhir edecek derecede dar pantolon giymemeli, beden hatlarını belli edecek şekilde görüntü vermemeli. Böylece pantolon erkek giyimi olmaktan çıkar, kadın giyimi haline gelir. Beğendiğin başörtüyü de tak. Bunları ileride istediğin gibi geliştirebilirsin. Çünkü Allah resulü, (Kolaylaştırın güçleştirmeyin)buyuruyor” deniyor.

Bu hususta açıklama yapar mısınız?

Pantolon erkek kıyafetidir. Bol giyinmekle pantolon kadın kıyafeti haline gelmez. Erkeğin kadına, kadının da erkeğe, her ne şekilde olursa olsun benzemeye çalışması caiz değildir. Mesela erkeklerin kolye, bilezik, küpe takmaları kadınlara benzemek olur. Pantolon giyinmek, erkek gibi tıraş olmak da erkeğe benzemek olur.

Dinimiz bu konunun önemini bildirirken, zamanla daha iyisini yaparsın demek yanlıştır. Bize düşen, dinin emrini olduğu gibi bildirmektir. O ne kadar uyabilirse uyar. Tam uyar, yarım uyar veya hiç uymaz. Namaza yeni başlayan birisine, (Beş vaktin hepsini kılmana gerek yok, şimdilik günde bir vakit kılsan da olur, zamanla daha iyisini yaparsın) denir mi? Güya bu ümmete, dinin sahibinden daha çok merhamet göstermek, rahmani mi, yoksa şeytani mi?

S. Ebediyye’de, (Pantolon, manto altına giyilebilir ise de, mantonun pantolon yokmuş gibi dizleri örtmesi lazımdır) demesi, pantolon giymeye izin vermek demek değildir. Pantolon giymeyi gerektiren şartlar varsa, hiç değilse böyle giyilebilir demektir. Böyle giyilince, pantolon erkek kıyafeti olmaktan çıkmaz, ancak görünmediği için giyilmesi caiz olur. Altın yüzüğü gümüşle kaplatınca, altın görülmediği için kullanılmasınıncaiz olması gibidir. Adamın, (Erkek kıyafeti kadın kıyafeti halini alır) demesi çok yanlıştır. Erkek tedavi niyetiyle bilezik, kolye kullanırsa, bunlar kadın ziyneti olmaktan çıkmaz, fakat tedavi maksadı olduğu için caiz olur. Kolaylaştırın, güçleştirmeyin demek, kolayınıza geleni yapın, dini istediğiniz gibi değiştirin demek değildir. Dinimizin tanıdığı ruhsatlardan faydalanın, aşırı gitmeyin, fitneye sebep olmayın demektir. Yoksa, (Herkes hoşuna giden şeyleri yapsın, hoşlanmadığı şeyleri yapmasın, ibadetleri keyfine göre değiştirsin) demek değildir. Kolaylığın ölçüsü ne? Birine kolay gelen bir başkasına zor gelebilir. O zaman her insana göre dini değiştirmek lazım. O zaman dine ne lüzum vardı. Dini emir ve yasaklar niye bildirildi. Hâşâ dinin kuralları lüzumsuz yere mi bildirildi? Kolayıma böyle geliyor diye, dinde ufak bir değişiklik yapmak dini değiştirmek olur.